První závodní víkend SPACu 2022

09.05.2022

V sobotu 7. května se konal závod v Orlové a následující den se jelo v Krnově kritérium, oba tyto závody jsou zařazeny do kalendáře SPAC, proto na nich členové Cyklo Kramo Suchdol n.O. nemohli chybět. Na obou závodech se představily všechny tři nové posily týmu, nicméně nechyběli ani ostatní členové.

O cenu starosty Orlové

Závod v Orlové, který se jel na tradičním okruhu, přivítal účastníky jemným deštěm, který postupně houstl. V kombinaci s teplotou kolem 12 °C to pro mnoho závodníků znamenalo nepříjemné promrznutí. Ovšem cyklisté jsou na nepřízeň počasí zvyklí, proto je to neodradilo od skvělých výkonů, především Standu Prokeše, který beze zbytku naplnil vysoká očekávání týmu, a zvítězil (jeho report si můžete přečíst ZDE):

Junior SPAC - 30 km (st. žáci, st. žákyně):
Max Kramoliš - 4. kat. S_žci / 7. celk.

Závod na 50 km (E, F, ženy A, ženy B, Jky, Kky):
Oldřich Míček - 9. kat. E / 14. celk.
Josef Mládenka - 14. kat. E / 26. celk.
Ladislav Toman - 5. kat. F / 31. celk.
Marcela Pargačová - 2. kat. ŽA / 33. celk.
Jiří Pekarčík - 9. kat. F / 39. celk.

Závod na 70 km (C, D, M, Kti):
Stanislav Prokeš - 1. kat. D / 10. celk.

Závod na 100 km (A, B):
Jaroslav Glogar - 9. kat. A / 11. celk.

Krnovské silniční kritérium

V neděli závodníky čekal 1300 metrů dlouhý okruh, kdy se každý průjezd do dalšího kola bodoval, každý třetí průjezd větším počtem bodů.

Junior SPAC - hladký závod na 8 okruhů (ml. žáci, st. žáci, st. žákyně):
Max Kramoliš - 9. kat. S_žci / 15. celk.

Závod na 12 kol (F, ženy, juniorky, kadetky):
Jiří Pekarčík - 8. kat. F / 18. celk.

Závod na 18 kol (D, E):
Stanislav Prokeš - 4. kat. D / 5. celk.
Josef Mládenka - 8. kat. E / 16. celk.

Závod na 30 kol (A, B):
Jaroslav Glogar - 16. kat. A / 21. celk.
Jiří Graf - 10. kat. B / 28. celk.

Závody pohledem Jardy Glogara: 

Orlová 

Když jsem se na startu podíval na soupeře kolem sebe (celkem se nás sešlo v pelotonu 49), mezi nimi i profesionála z Elkov Kasper Filipa Řehu (který nakonec celý závod vyhrál), bylo mi jasné, že to bude rychlý závod. A těžký. Téměř hned po startu se mi to potvrdilo. Neustále probíhaly pokusy o únik, Zátišák, kopec o délce asi 600 metrů a sklonu 6 %, jsme v prvních kolech vyjížděli průměrem 29 km/h.

Ovšem rozhodující útok přišel až ve stoupání ve třetím kole, kdy ujela šestice jezdců. Dvojnásobné zastoupení v ní měl tým Formanů, ovšem dostat se tam nepodařilo havířovskému týmu. Proto se na čele hlavní skupiny, čítající už jenom asi 15 závodníků, seřadila čtveřice ve žlutočerných dresech, a pokoušeli se únik dojet. Na konci třetího kola chybělo jen 9 vteřin, ale nakonec se únik ukázal být příliš silný. V nájezdu do pátého kola se pak značně zvolnilo tempo, nikdo neměl zájem jet. V té době, po hodině jízdy, mi Garmin hlásil průměrnou rychlost přes 42 km/h. Další kola se jela udržovačka, kvůli nízkému tempu, teplotě a totálnímu promočení začala být (asi nejen mně) hrozná zima.

Závodit se začalo v posledních dvou okruzích, ovšem útoky byly vždy pokryty. Vše tedy směřovalo k závěrečnému spurtu. V něm se mi překvapivě podařilo dojet na 5. místě ve skupině. Nakonec tedy průměrná rychlost naší skupiny byla přesně 40 km/h. Po shlédnutí záznamu v Garmin Connectu jsem zjistil, že jsem na začátku závodu zajel nejlepší minutový výkon za celou dobu, co mám wattmetr. Na druhou stranu watty při závěrečném spurtu byly poměrně nízké. Každopádně na začátek sezóny pro mne velmi dobrý výsledek.

Krnov

Vzhledem k tomu, že se neumím pohybovat v balíku tak, abych byl vepředu, mi bylo ještě před závodem jasné, že žádný dobrý výsledek nemůžu očekávat. Nicméně kritérium jsem nikdy nejel, Jirka Graf se do Krnova chystal, a tak jsem se rozhodl, že se projedu do Krnova s ním, abych si to vyzkoušel.

Konkurence byla velmi podobná jako o den dříve, vzhledem k typu závodu a charakteru okruhu jsem zase čekal rychlý závod, který jsem měl v plánu objet tréninkově. Po pár rychlých okruzích, kdy se nakonec podařilo ujet dvojici Filip Řeha a Ondra Fierla, kteří posbírali většinu bodů, jsem se rozhodl, že aspoň nějaký bod bych si vyjet mohl. Proto jsem se v jednom z kol rozhodl, že si zkusím aspoň jeden útok. Ten se povedl, díky třetímu místu při průjezdu (za dvojicí v úniku) jsem neskončil s nulou na kontě. Zároveň se mi při něm povedlo zlepšit další osobní rekord, tentokrát nejvyšší watty za 30 vteřin. Zajímavé je rozložení výkonu do zón - pro trénink sprintu je kritérium ideální závod.